Nagroda dla OCTIM od Carrefour Polska za przeciwdziałanie marnowaniu żywności
Carrefour Polska po raz szósty nagrodził dostawców marki własnej za aktywne działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu – wśród laureatów znalazł się OCTIM z Olsztynka! Tegoroczna kampania skupiała się na ograniczaniu marnotrawstwa żywności.
Kampania programu Autodiagnostyk, opracowanego przez Carrefour dla dostawców marki własnej, nazwana została „Wyzwanie dla dostawców – STOP Marnotrawstwu Żywności”. W ramach kampanii, której finał odbył się 2 listopada 2016 roku, dostawcy mogli zgłaszać własne projekty przedstawiające zaangażowanie w przeciwdziałanie stratom żywności.
W kategorii Średnie i Duże Przedsiębiorstwo wyróżniona została firma OCTIM Wytwórnia Octu i Musztardy Sp. z o. o. z Olsztynka, która regularnie współpracuje z Bankiem Żywności. Wyróżnienie w imieniu spółki odebrała Ewelina Dzięgielewska. W kategorii Małe Przedsiębiorstwo – wyróżnienie zdobyła Spółdzielnia Ogrodnicza Grodzisko. Zwycięzcą tegorocznej edycji Autodiagnostyka, została firma Olewnik – BIS.
Uczestnicy konkursu przeszli przez 4 etapy. Zadaniem pierwszego etapu było dokonanie samooceny przedsiębiorstwa przy pomocy narzędzia Autodiagnostyk pod względem działań w zakresie biznesu odpowiedzialnego społecznie. Kolejne zadanie polegało na przedstawieniu dobrej praktyki związanej z działaniami na rzecz ograniczania marnotrawstwa żywności. Trzeci etap to jednodniowy audyt, w zakresie Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie, u 10 najlepszych dostawców. Ostatnim ogniwem etapu tego konkursu było wyłonienie przez jury najlepszych projektów.